Friday, September 16, 2011

Tri omiljena filma


Tačno da me svaki dan pitaju za tri filma koji su na mene najviše uticali, verovatno bi uvek dobili drugačiji odgovor. Iako se, kao što rekoh, ta lista neprestano menja, ovom prilikom sam se odlučio za ove filmove. Što ni najmanje ne znači da će to i sutra biti moj konačni odgovor. Ali, čak i da ne bude, ovi filmovi će uvek biti tu negde, mesto ili dva, gore ili dole.

1) Petparačke priče, zato što je Tarantino zajeban lik; zato što je preporodio noir i postavio ga na zasluženo mesto; zato što je svojim kompilatorsko-fanovskim pristupom doneo nešto novo i zato što su Uma Turman i Džon Travolta ostvarili uloge svog života upravo u tom filmu.

2) Poverljivo iz El Eja, zato što je Džejms Elroj najbolji živi pisac; zato što je ovaj film neverovatna ekranizacija istoimene Elrojeve knjige; zato što puca od strasti i  glamura; zato što je neverovatno prikazao raslojavanje američkog društva 40-ih godina; zato što je tako surovo dobar. I zato što su Rasel Krou, Gaj Pirs i Kim Bejsindžer odigrali uloge svog života upravo u ovom filmu.

3) Borilački klub, zato što je Finčer u ovom filmu uspeo da prevaziđe i genijalni Polanikov roman i sebe samog; zato što je to najveći film o anarhiji u eri potrošačkog društva; zato što sam, prvi put kad sam ga gledao, posle dvadesetak minuta zaustavio film i pustio ga ispočetka koliko mi se dopao!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...