Saturday, January 19, 2013

Željko Obrenović: Napred (intervju)



U novom broju valjevskog Napreda izašao je intervju sa mnom:

- Нови медији у твом раду

Тренутно завршавамо први стрип албум чији сценарио потписујем. Јако сам срећан због тога јер је стрип моја велика љубав и, у данашње време, сматрам да стоји раме уз раме са филмом и прозом. Сарађивао сам са Жељком Виторовићем (цртеж), Немањом Радовановићем (цртеж-колор), Мимијем Слипчевићем (корице), Дејаном Седланом (колор). Мислим да ће сви који буду читали стрип, па чак и они који не читају стрипове свакодневно, моћи да се заљубе у овај медиј. Албум се зове Музеј ђубрета и састоји се из четири приче. Пошто сам да сада у својим романима често кокетирао са жанром, мислим да ће читаоцима бити занимљиво што су ово мејнстрим приче, па чак на први мах љубавне приче. Али, наравно, на неки мој начин. Планира се да овај албум изађе и у иностранству. Један од познатих светских стрип сценариста Дејвид Хајн (Bulletproof Coffin, Спајдермен, Иксмени) који се стрипом бави још 1981. године имао је прилику да прочита једну од прича из Музеја ђубрета и рекао је да је то уметнички написана прича са почетком који га је навео на погрешан траг и крајем који га је јако изненадио.

- Радња новог романа везана за Ваљево?

Радим на више ствари паралелно. Радња једног романа је већим делом смештена у Ваљево и не би могла да се одвија на другом месту. Сматрам да не би требало тек тако бирати локалитете, већ да то увек мора да има вишеструку улогу. Талог је био крими роман који је уједно и прича о освети и (како је то аутор Константиновог раскршћа рекао) прича о потрази за градом. У таквом случају је Београд као метропола (каква-таква) био савршен. Јер је то прича о младој особи средњег слоја која је изгубљена не само у великом граду и са непознатим људима већ и у самопотрази. Многима се допало што Београд нисам узео здраво за готово већ сам често давао податке из скривене историје тог града. Исто ће бити и са Ваљевом у новом роману.

- Рад на представи по твом роману?

Адаптирао сам свој актуелни роман Талог који ће режирати Недељко Јевтић. Тренутно смо у фази одабира глумаца, тако да и овом приликом позивам све ваљевцке глумце и глумце аматере да се јаве. Спремни смо да позоришној публици понудимо нешто ново, а такође мислим да би Талог могао да заинтересује и оне који не спадају у редовну позоришну публику. Истина је да ја раније нисам доживљавао Талог као представу већ више као филм (прича се и о филму, али не бих о томе док не буде конкретније), али када ми је режисер изразио жељу да поставимо комад, почео сам да размишљам о томе и када сам једном почео, нисам могао да станем. Сагледао сам причу из једног потпуно другог и новог угла и задовољан сам резултатом. Надам се, наравно, да ће нас град подржати и да ћемо добити неопходна средства за свој труд.

- Шта примећујеш као стваралац, али и из угла публике каква је културна сцена у граду?

Јако сам тужан што немамо биоскоп, што је тако мало концерата, што не постоје књижевне и стрип радионице. Истичем, рецимо, да смо сви ми горе поменути који смо радили на стрип албуму Музеј ђубрета (а да смо при том из Ваљева) ишли у исту школу стрипа пре не желим ни да се сећам колико година и то јако кратко време, па нам је и то било довољно да нас усмери. А замислите онда како би то изгледало да смо ишли дуже и колико би генерација дошло после нас? Градови који имају такву традицију говоре да сам у праву. Имам у плану да покренем радионицу тог типа и надам се да ћу у томе успети. Хвала богу на интернету, тако да више нисмо толико ограничени као некада. Настојим да и сам обогатим мрежу својим блогом на ком свакодневно пишем о књигама, филмовима, стриповима... Сви које то занима нека ме потраже на http://zeljko-obrenovic.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...