Sunday, January 09, 2022

NAJBOLJE KNJIGE U 2021.


Goodreads kaže da sam u 2021. godini pročitao 31 knjigu, odnosno 10000 strana. To u poređenju sa, recimo, 2015, kad sam pročitao 86 knjiga i skoro 26000 strana, deluje kao osetan pad, ali je, takođe, i mnogo manje knjiga koje mi se nisu dopale, a još je manje onih od kojih sam odustao. Dakle, napredovalo se u kvalitetu a ne u kvantitetu (tešiću se). U svakom slučaju, bila je ovo fina čitalačka godina.

 

ODLIČNE:


 


Tokyo Redux (Tokyo Trilogy, #3)

Peace, David

Pis je verovatno najbolji živi pisac krimića, da ne kažem „krimi pisac“ jer je on mnogo više od toga, a usto i ne piše samo krimiće. Svejedno, ova knjiga predstavlja završetak njegove tokijske trilogije, i to dostojan. Retko me neko ovako provoza, a da me i ne zanima gde me vozi.

 


The Killer Inside Me

Thompson, Jim

Jedan od omiljenih romana. Ma koliko puta da ga pročitam, nikada mi ne dosadi i svaki put otkrije veličinu Tompsona kao pisca koji je uprkos surovim uslovima petparačkog izdavaštva uspeo da iznedri ovakva remek-dela.

 


Klara and the Sun

Ishiguro, Kazuo

Deluje ovaj Išiguro poprilično patetično, kao i klonovi, uostalom, ali nije. Izuzetna knjiga.

 


Lovedeath

Simmons, Dan

Simons u najboljoj formi. Šteta što se ponekad i ovde previše drži žanrovskog pisma.

 


Chaos: Charles Manson, the CIA, and the Secret History of the Sixties

O'Neill, Tom

Kad autor u jednom trenutku piše uredniku i kaže, “Nažalost, otišlo je sve do ubistva Kenedija”, shvatite koliko je ovo velika knjiga, iz koje ćete saznati štošta što niste ni slutili da je u vezi s Čarlsom Mensonom.

 

Travnička hronika

Andrić, Ivo

Svaka Andrićeva knjiga je praznik za oči i uši.

 


Crvena voda

Pavičić, Jurica

Gotovo nezamislivo dobra drama maskirana u krimić. Malo je ovako veštih pisaca.

 


Once Upon a Time in Hollywood

Tarantino, Quentin

Želim da Tarantino prestane da snima filmove i posveti se isključivo pisanju romana. I dalje mi je teško da poverujem da je od onako osrednjeg filma uspeo da napravi ovako uspešnu novelizaciju. Koja je zapravo mnogo više od novelizacije.

 


All the Pretty Horses (The Border Trilogy, #1)

McCarthy, Cormac

Makarti oko kojeg sam predugo obigravao zbog ljubavnog podzapleta. Greška.

 


The Mahé Circle

Simenon, Georges

Svaki Simenonov durs je neprocenjiv.

 


The Master of Petersburg

Coetzee, J.M.

Iako nisam verovao da će mi se ovo dopasti, Kuci je uspeo da me razuveri. A Dostojevski se pokazao kao lik zanimljiviji od mnogih svojih.

 


O Autómato

Moravia, Alberto

Uz Rimske priče, neizostavni deo svačije police, nadam se.

 


Black Water: The Book of Fantastic Literature

Manguel, Alberto

Pa, otprilike, sve što treba da pročitate od kratke fantastične priče.

 


They Shoot Horses, Don't They?

McCoy, Horace

Kao rijaliti u doba kad još nisu postojali. Besprekoran tempo i nemala modernost.

 

SKORO BEZ GREŠKE


Sabrane priče

Capote, Truman

Iznenađujuće dobre priče i dosta različite od onoga što bih očekivao od Kapotija.

 


Damnation Spring

Davidson, Ash

Iz ove knjige učimo kako su Amerikanci uništavali svoju prirodu pre nego što su rešili da pređu na ostatak sveta.

 


Harlem Shuffle

Whitehead, Colson

Krimi roman dvostrukog dobitnika Plulicerove nagrade. Nije mi se dopao ništa što je prethodno napisao, ali ova je dobra. I najbolja je u delovima koji nisu krimi. A većinski zapravo i nije krimi.

 

Thieves Like Us

Anderson, Edward

Krimić iz doba kad su se pisali ozbiljno.

 

Sleeping Beauty (Lew Archer #17)

Macdonald, Ross

Kao i svaki Ros, sjajan dok se čita i zaboravi se čim se zatvori.

 


Snow (St. John Strafford, #1)

Banville, John

Šteta što Benvil ne shvati svoje krimiće makar i mrvu ozbiljno koliko mejnstrim jer mi se čini da bi imao šta da ponudi i da to ostane.

 

The Drowned World

Ballard, J.G.

Meni je Balard i dalje previše palpičan da bih ga uzeo baš toliko zaozbiljno kao većina, ali fino se ovo čita.

 

The Big Clock

Fearing, Kenneth

Jedino mi je krivo što je ova knjiga pisana u prvom licu a ima više naratora. Inače je zaplet toliko dobar da su je ekranizovali nekoliko puta.


Alone With the Horrors: The Great Short Fiction, 1961-1991

Ramsey Campbell

Lepa proza, ali često kao da ne zna gde će sve do kraja kad sama sebe iznenadi preokretom. Čast nekolicini onih koje su drugačije.


MOGLO JE BOLJE:


The Getaway

Jim Thompson

Džimbo je, kao i uvek, na visini zadatka, samo verovatno ova priča nije tako velika kao one gde je najbolji.


Konjički gambit

Faulkner, William

Ne volimo se Fokner i ja previše. Ovaj mu roman nije među onim čuvenim, pa se još ponegde vodi i kao krimić, što i jeste i nije, ali u principu je to pristojna knjiga.

 

The Bluest Eye

Morrison, Toni

Nije mi ova među omiljenim, ali delovi i pojedini motive su ponovo izuzetni.

 

IZBEGAVATI:

 

The Three-Body Problem (Remembrance of Earth’s Past #1)

Liu, Cixin

Meni je ovo više teza nego proza i sa svakim danom koji prođe sve više mi bledi iz sećanja.

 

Winter Counts

Weiden, David Heska Wanbli

Očekivao sam više od ovog krimića smeštenog u indijanski rezervat.

 

The Only Good Indians

Jones, Stephen Graham

Gubljenje vremena. Kad samo pomislim koliko sam nekad voleo ovog pisca…

 

 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...