Sunday, July 22, 2012

Željko Obrenović: Talog (U gradu -- intervju)


Dao sam intervju za sajt Ugradu.info.
1)    Kako ste se odlučili i šta Vas je navelo da se bavite književnošću?

Teško da neko može da odluči da se bavi književnošću. Prosto osećaš potrebu da pričaš priče. Započneš skromnije, koliko ti mogućnosti dopuštaju, sve više čitaš, gledaš filmove... i, naravno, sve više pišeš. I možda jednog dana neko za tebe kaže da si pisac. Dug je put od mojih prvih pokušaja do Taloga. A opet, to je jedini put i svako ko želi da bude pisac mora da ga pređe.

2)    Do sada ste objavili dva romana. Odakle potice inspiracija za pisanjem trilera?

Na svoju prozu ne gledam kao na žanr trilera ili krimi žanr ili dramu ili na bilo koji drugi žanr; nastojim da pišem priče o ljudima, priče vredne pričanja i vredne čitanja, priče koje će neko želeti da pročita i za nekoliko hiljada godina i koje će mu biti jasne i kad se mnogo toga u svetu, kulturi i tehnologiji promeni. Takve su sve one klasične priče koje i dalje traju. A sve one su o ljubavi, smrti, potrazi; o malom čoveku u neobičnim vremenima. Talog je prvenstveno priča o osveti, ali protagonistkinja zapaža zemlju u tranziciji, pojedince koji se ubrzano bogate, pojedince koji misle da im je sve dozvoljeno (čini se da jeste) i o sukobu ta dva sveta. U Talogu će protagonistkinja provesti čitaoca kroz razne svetove: svet sitnih dilera, svet bivših robijaša, svet okultnog, svet posleratne zemlje, svet serijskih ubistava i serijskih ubica…

3)    Kakve su reakcije čitalaca na “Talog”?

Reakcije su odlične. Svakoga dana dobijem barem jedan mejl-poruku od čitalaca koji su pročitali knjigu i kojima se dopala. Za sada niko nije tražio da mu vratim novac, što je lepo (smeh). Pošto sam aktivan na društvenim mrežama, čitaoci lako mogu da me pronađu i da podele svoje utiske sa mnom, što oni jako cene. Mislim da je ta vrsta interakcije neophodna i poželjna.

4)    Postoji li, i u kojoj meri, navika za čitanjem kod mlađe populacije?

Nažalost, situacija je takva da većina ljudi pročita jednu ili nijednu knjigu godišnje. Koliko god to meni bilo nezamislivo, to je činjenica. Ali, to ne znači da mladi ne čitaju i da stariji čitaju i obrnuto. Neki čitaju, neki ne čitaju. I tu se ništa ne može. Čitalačka navika se uglavnom stiče jako rano i retko se tu nešto menja kasnije. Reklama može, recimo, da dopre do nekoga ko inače ne čita i lepo je ako to, naprimer, bude moja knjiga, ali mnogo su mi draži čitaoci koji na moju knjigu nisu naleteli slučajno, nego koji su tačno znali šta traže i koji nisu bili razočarani.


5)    I na kraju, da li je u pripremi Vas treći roman; kada ce biti objavljen?

Što se pisanja tiče, nešto je uvek u pripremi, između ostalog i novi roman, koji će biti objavljen onda kad ga zavšim i kad prođe moju visoku autocenzuru, dane i dane peglanja i sređivanja, a kad će to biti… nadam se uskoro. Do tada su tu Talog, Srpski psiho, moje priče i moj blog.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...