Wednesday, January 15, 2020

Najbolje knjige u 2019.


Goodreads kaže da sam u 2019. pročitao 35 knjiga, odnosno 10,157 strana. To je gotovo trostruko manje nego pre 3-4 godine, ali je opet, čini mi se, na ovom spisku mnogo manje loših knjiga nego ranije. Doduše, lista onih knjiga od kojih sam odustao posle manjeg ili većeg broja strana je takođe podugačka.

Što se mene tiče, u 2019. objavio sam dve priče na engleskom na Amazonu, Death is a Cliché
u prevodu Kristijana Vekonja i moje malenkosti, za koje je naslovnice uradio Nemanja Radovanović, zatim kolekcionarsko izdanje stripa Karton siti (koje možete nabaviti direktno od mene po bagatelnoj ceni od 250 dinara), a moje delo je postalo i deo jedne važne i ozbilje studije Mimezis romana Ostoje Prodanovića
(desetak strana sitnog teksta koji predstavlja možda najtemeljniji pregled mog dosadašnjeg rada). Takođe, Kameno jezero i Karton siti i dalje dobijaju odlične recenzije, zbog čega mi je neizmerno drago.

Ali da vidimo šta sam to čitao u prethodnoj godini.

BEZ GREŠKE:
The Woman in Black by Susan Hill
The Woman in Black Hill, Susan 
Verovatno jedan od upečatljivijih romana o duhovima.
Starve Acre by Andrew Michael Hurley
Starve Acre Hurley, Andrew Michael
Upravo je na ovog autora uticala gorepomenuta Suzan Hil, ali je on ipak znatno bolji od nje.
Резултат слика за leva ruka tame kontrast    
Leva ruka tame Le Guin, Ursula K.
Ovo je drugo čitanje, ovoga puta u prevodu. I dalje jedan od najboljih SF romana ikada.
Edge of Darkness by Troy Kennedy Martin             
Edge of Darkness Martin, Troy Kennedy  
Scenario za kultnu britansku TV-seriju koji se čita kao Šekspir.
Gole kosti by Stephen King
Gole kosti King, Stephen
Čini mi se da sam od novih Kingovih knjiga zauvek odustao, ali je sjajno što i dalje postoje ovakvi biseri koje sam propustio. Čisto uživanje u jednom od najspontanijih i prirodnijih rođenih pisaca.

The Man from Everywhere Simenon, Georges
Ovaj Simenonov roman mi je bio potpuno nepoznat, ali je ispao jedan od najboljih dosad.
Tuđa pravila
The Cider House Rules Irving, John
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 True Confessions by John Gregory Dunne
True Confessions Dunne, John Gregory   
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 Catastrophe by Dino Buzzati
Catastrophe: And Other Stories Buzzati, Dino
Pisao sam o ovoj knjizi ovde.
 The Hand by Georges Simenon
The Hand Simenon, Georges
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 The Grifters by Jim Thompson
The Grifters Thompson, Jim         
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 The Mars Room by Rachel Kushner
The Mars Room Kushner, Rachel
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 Pop. 1280 by Jim Thompson
Pop. 1280 Thompson, Jim            
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 Savage Night by Jim Thompson
Savage Night Thompson, Jim      
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 Pripovetke iz Indije by Rudyard Kipling
Pripovetke iz Indije Kipling, Rudyard        
Pisao sam o ovoj knjizi ovde.
The Speed Queen by Stewart O'Nan 
The Speed Queen O'Nan, Stewart
Pisao sam o ovom romanu ovde.
Fat City by Leonard Gardner            
Fat City Gardner, Leonard
Pisao sam o ovom romanu ovde.

(NON-FICTION)
Masters of Command by Barry S. Strauss
Masters of Command: Alexander, Hannibal, Caesar, and the Genius of Leadership Strauss, Barry S.
Sjajna knjiga o trojici velikih vojskovođa.
The Anarchy by William Dalrymple
The Anarchy: The East India Company, Corporate Violence, and the Pillage of an Empire Dalrymple, William
Priča o tome kako je jedna privatna londonska firma zavladala čitavom Indijom i izmislila kapitalizam.
The Medici by Paul Strathern
The Medici: Godfathers of the Renaissance Strathern, Paul
Kumovi renesanse. Sve je rečeno.
Fudbalski rat by Ryszard Kapuściński
Fudbalski rat Kapuściński, Ryszard
Malo je ljudi spremno da na ovakav način stavi glavu u torbu radi priče.

SKORO PA SAVRŠENE:
Mračni karneval by Ray Bradbury
Mračni karneval Bradbury, Ray  
Najpre me je očaralo kako je Bredberi umeo da piše suptilnu fantastiku i horor, kao i da to radi stilski izuzetno, potom sam se malo zasitio. Verovatno je trebalo da pravim veće razmake između priča.
 Outer Dark by Cormac McCarthy
Outer Dark McCarthy, Cormac   
Nije ova knjiga na visini njegovih najboljih, naročito u pogledu same priče, ali po pisanju i izuzetnim opisima-slikama nimalo ne zaostaje za njima.
The Night Country by Stewart O'Nan  
The Night Country O'Nan, Stewart
Pisao sam o ovom romanu ovde.
  Grob bez dna by Ambrose Bierce                        
Grob bez dna Bierce, Ambrose
Sjajna knjiga, ali mi se čini da je Birsa ipak bolje čitati u nekim kraćim pregledima gde repetitivnost ne dolazi toliko do izražaja, ili makar praviti veće pauze kad se čita ovo izdanje.
 Snow Angels by Stewart O'Nan
Snow Angels O'Nan, Stewart
Pisao sam o ovom romanu ovde.
              
MOGLO JE BOLJE:
Koko by Peter Straub
Koko Straub, Peter          
Pisao sam o ovom romanu ovde.
 Orange World and Other Stories by Karen Russell
Orange World and Other Stories Russell, Karen
Pisao sam o ovoj knjizi ovde.
 Julia by Peter Straub
Julia Straub, Peter
Pisao sam o ovom romanu ovde.

IZBEGAVATI:
Transcription Atkinson, Kate       
Life During Wartime Shepard, Lucius
The Last Good Kiss (C.W. Sughrue, #1) Crumley, James     
The Feral Detective Lethem, Jonathan


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...