Thursday, February 09, 2017

Kameno jezero – prva rečenica

Oduvek su mi prve rečenice u romanima bile bitne. Daleko od toga da su presudne, ali u većini knjiga se glas naratora ili uhvati već u prvoj rečenici ili se nikad ne uhvati. Zapravo, možda je od prve rečenice važniji prvi pasus ili prva strana, pa i čitavo prvo poglavlje, ali ipak sve kreće od nje. Pisao sam pre nekoliko godina o tome kako sam došao do prve rečenice za Talog, no u vezi s Kamenim jezerom je taj put bio znatno kraći i lakši, i ta rečenica mi se formirala u glavi još pre nego što sam počeo da pišem i pre nego što sam imao preciznu predstavu o tome u kojem će se smeru priča razvijati.

Bilo kako bilo, nadam se da je ova prva rečenica dovoljno efektna da vas povuče da pročitate i prvi pasus, i prvo poglavlje... a dalje ćete već videti.


„Kameno jezero bilo je dugačko više od dva kilometra, duboko i do dvadeset metara i svi koji su se kupali u njemu – udavili su se.“

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...